La prospezione: alla ricerca del potenziale acquirente
Prospecting: Finding the potential buyer
There are two activities that serve to protect the heritage di una azienda:
• Mantenere i clienti esistenti
• Ampliare il proprio mercato
Acqua calda? Di certo nulla di nuovo. Tuttavia ciò che conta non è ricordare elementi che possono sembrare banali, quanto illuminarli nella prospettiva di oggi per capire come agire per migliorare i risultati. Nostri e dell’azienda. Il mercato competitivo nel quale viviamo oggi può essere generalmente definito saturo: salvo per nuovi prodotti tecnologicamente innovativi, come fu ad esempio per il telefono cellulare negli anni Ottanta, che si possono permettere di conquistare mercati vergini, tendenzialmente ci troviamo di fronte a clienti potenziali che sono già serviti da nostri concorrenti. Un cliente nuovo dunque è almost always a customer pulled up to competition. Why it becomes crucial to protect its existing customers: defend the borders first and then expand them. What we are interested in this discussion is that the expansion that we intend to promote need to come to terms with the fact that more often than not it will be used only to change to a potential buyer for it to become our customer. It will also change his supplier. And this thing is a bit 'more complicated.
Prospecting then. How and who to contact? And how to succeed in obtaining an appointment in which to play my big opportunity? We first
what steps logic of the research of a new customer.
1. Identification of the potential buyer
2. Identifying the value proposition
3. Preparation of the call
4. Contact by telephone
How you can save time and look for the potential buyer? The classical works of cold calls today?
Offered by Adwice
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